خرید و فروش و رهن و اجاره
خرید و فروش و رهن و اجاره

خرید و فروش و رهن و اجاره

توافق برای تولید اتوبوس‌های هیبریدی و برقی در ایران

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس گفت: در سفر هیات پارلمانی ایران به روسیه توافقات اقتصادی گسترده‌ای انجام شد از جمله آنها مذاکرات اولیه طرف ایرانی و بلاروسی برای انعقاد قرارداد همکاری بین دو شرکت خودروساز ایرانی و بلاروسی برای تولید خودرو است.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار داشت: قرار شد که یک شرکت ایرانی بخش خصوصی با همکاری شرکت بلاروسی تولیدکننده اتوبوس‌های هیبریدی و برقی، خط تولید این مدل اتوبوس‌ها را در ایران راه‌اندازی کند.

سبحانی‌فر از تحویل یک دستگاه اتوبوس هیبریدی و برقی در آینده نزدیک به طرف ایرانی برای انجام تست در شرایط آب و هوایی کشورمان خبر داد و افزود: براساس مذاکرات انجام شده سازمان ملی استاندارد ایران استانداردهای روز اروپا را شرط صدور مجوز فعالیت این شرکت بلاروسی در کشورمان تعیین کرده است، البته انتقال خط تولید این شرکت به کشورمان پس از طی شدن فرآیندهای قانونی و اداری و تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد.

وی هزینه هر دستگاه اتوبوس هیبریدی را ۳۰۰ هزار دلار اعلام کرد و افزود: براساس توافقات انجام شده اتوبوس‌های هیبریدی و برقی بلاروسی در مرحله نخست به صورت سی‌کی‌دی به کشور وارد شده و پس از مدت کوتاهی خط تولید آن در تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به دلیل همکاری نداشتن این شرکت بلاروسی با شرکتهای آمریکا، تحریم‌های این کشور برای طرف بلاروسی مشکلی به وجود نمی‌آورد علاوه بر آن حدود ۷۰ درصد قطعات اتوبوس‌های برقی و هیبریدی در  بلاروس و ۳۰ درصد بقیه از سایر کشورها تامین می‌شود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.